Beskyttelse af persondata

Genbrug og Affald gemmer kun de persondata, som er nødvendige for at oprette dig som kunde og administrere kundeforholdet.

Hvilke data indsamler vi hos private kunder?

Hos private kunder indsamler vi:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • Mailadresse

Erhvervskunder og enkeltmandsvirksomheder

Hos erhvervskunder og enkeltmandsvirksomheder indsamler vi:

  • Firmanavn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.
  • Navn på kontaktperson.
  • P-nummer.
  • CVR-nummer.
  • Registrering af besøg på genbrugspladser.
  • Kreditkortbetalinger (disse data er krypteret og kan ikke læses af Genbrug og Affald, Herning Kommune eller andre).

Oplysninger om virksomhedens brug på genbrugspladsen bliver også givet videre til kommunens Miljøafdeling. Det er dem, der fører tilsyn med genbrugspladsen og de erhvervsmæssige kunder.

Gemte data bliver ikke givet videre til 3. part eller brugt til markedsføring. De bliver udelukkende brugt for at du/virksomheden kan få adgang til genbrugspladserne, og for at vi kan yde den bedst mulige service til dig som borger eller virksomhed.

Du har ret til indsigt

Som kunde har du ret til indsigt i hvilke data, vi gemmer om dig eller din virksomhed, og hvad vi bruger dem til.

Send os en mail og bed om indsigt eller

Send din anmodning om indsigt til:

Genbrug og Affald
Herning Kommune
Torvet 1
7400 Herning.

Sletning af data

Som udgangspunkt vil alle dine data blive slettet, når du henvender dig om at få det slettet.

Vi kan dog gemme visse data af hensyn til krav om dokumentation og statistik.

Vi tilstræber, at data slettes senest 5 år fra udgangen af det år, hvor du holder op med at være kunde hos os.

Godkendelse af håndtering af data

Ved at opretholde dit kundeforhold accepterer du eller din virksomhed vilkårene for Genbrug og Affalds håndtering af data.

Det samme gælder, når du opretter dig som ny kunde hos Genbrug og Affald.